Matsuyama's badhuis en tempels

23 juli 2015 - Matsuyama, Japan

We zijn vroeg vertrokken uit het saaie stadje Takamatsu en zijn met de trein naar Matsuyama gegaan. Matsuyama staat bekend om haar badhuizen en het kasteel op de berg midden in de stad. Ons hostel lag buiten het centrum tegen de bergen aan. Dichtbij de badhuizen.

We zijn eerst naar ons hostel gegaan, super aardige mensen, ze spraken goed engels en het zag er erg leuk en gezellig uit. Nadat we onze tassen hadden gedropt zijn we door de winkelstraat gelopen en hebben even wat souveniertjes gekocht. Daarna zijn we naar het badhuis gegaan. Het was maar 400 yen, dus waarom niet? Dus met je bikini aan dat badhuis in.. Schuif je de deur open en dan.. Oeps.. Iedereen is bloot... uhm tja wat doe je dan? Om dit toch ooit een keer meegemaakt te hebben hebben wij toch ook maar een bad daar genomen in ons blootje. Weer een ervaring rijker laten we maar zeggen. Gelukkig was het mannen en vrouwen gescheiden. Er waren vooral oudere vrouwen hier (rond de 60).

Na deze gebeurtenis zijn we langs alle tempels gegaan in de ze buurt. Ze waren erg mooi. Één tempel kon je bereiken via een tunnel door de bergen. Het was hier echt heel mooi. Overal hingen slingers van origami kraanvogels en gebedsplakjes, kaarsjes etc.

In de avond hebben we genoten van de zonsondergang op het dak van ons hostel. En met een moeder en dochter gekletst die uit Parijs kwamen. Het was erg gezellig.

Morgenvroeg vertrekken we weer richting Hiroshima, maar eerst langs konijneneiland!