De apenbergen in Kyoto

19 juli 2015 - Kyoto, Japan

In de ochtend hebben we de Amerikanen pannekoeken leren bakken en hebben ze vervolgens aan iedereen in het hostel uitgedeeld omdat we er te veel hadden. Vervolgens zijn we naar het centraal station van Osaka gegaan om daar de Shinkansen (Bullettrain) te nemen naar Kyoto. Bij de balie waar we onze tickets moesten ophalen zagen wij leiding uit Brazillie die ook naar de WJ gingen! De Skinkansen ging mindersnel dan verwacht, waarschijnlijk omdat de afstand te kort was voor topsnelheid denk ik.

We kwamen onderweg richting ons nieuwe hostel Nederlandse IST-ers tegen en nog wat deelnemers uit Slovenie. Ons hostel was minder leuk dan de vorige, er waren hier minder mensen en we moesten een kamer delen met een japans gezin met 2 kinderen die niet stil konden liggen. En om 7 uur s`ochtends was die moeder al wakker en druk in de weer met vanalles en nog wat...

Nadat we onze tassen hadden gedropt zijn we naar de apenbergen gegaan. Dit lag aan de rand van Kyoto in een klein cultureel gedeelte van de stad. Er waren hier allemaal gift shops met super kawaii (schattig) dingetjes etc. Er liepen veel inwoners rond in Kimon`s. We zagen zelfs twee Geisha`s volledig aangekleed en in de make-up. We moesten een stukje de berg op en onderweg kwamen we weer wat Nederlandse IST-ers tegen! Bovenop de berg was een super mooi uitzicht over de hele stad! En er waren veel aapjes die je pindas en appels kon voeren. En de baby aapjes waren zooo kawaii! Ze gingen zelfs in het water spelen met elkaar en mekaar proberen erin te duwen. Toen we weer beneden kwamen zagen we nog meer Nederlandse IST-ers, ze vertelde dat ze wel last hadden van de typhoon in Tokyo. Wegen waren afgesloten en hun hotel was niet te bereiken.

Saskia en Richard waren ook in Kyoto. We zijn in de avond met Saskia uit eten gegaan. Dit was zo lekker! We kregen ook twee rijstballen met vulling.... Een met zalm en de ander met meelwormen! Jakkie!

Morgen vetrekken we richting Kobe.